Satu soalan yang perlu anda tanya ialah - apa yang perlu dilakukan supaya pelanggan boleh membuat pembayaran pantas dan mudah?
Satu cara yang berpatutan adalah menggunakan BizChannel@CIMB yang menawarkan sistem invois automatik. Ini menambah baik ketepatan dan mengurangkan ralat, memastikan invois dihantar kepada pelanggan supaya ia boleh diproses dan dibayar tepat pada masanya, dan membolehkan anda untuk mengesan invois yang melebihi tempoh bayaran.
Tambahan lagi, BizChannel@CIMB membenarkan pelanggan untuk membayar kepada anda melalui JomPay dan DuitNow di samping menyokong saluran pembayaran tradisional.
BizChannel@CIMB juga menawarkan penyelesaian pengurusan tunai lain untuk perniagaan anda yang melibatkan pengurusan perkhidmatan akaun, pembayaran dan kecairan.
Terdapat pelbagai cara untuk menyelesaikan masalah aliran tunai perniagaan dan anda boleh atasinya secara cepat dan berkesan sekiranya anda peka dengan keadaan. Anda juga boleh berhubung dengan penasihat kewangan perniagaan, akauntan atau mentor untuk mendapatkan kaedah terbaik untuk maju ke hadapan.
Artikel ini dibawa kepada anda oleh CIMB sebagai salah satu usaha berterusan untuk meningkatkan tahap peka kewangan di kalangan rakyat Malaysia. Pengetahuan dan pemahaman kewangan adalah kunci dalam membuat keputusan kewangan yang bermakna dan tepat, sekaligus menambah baik kesejahteraan kita semua. Tujuan ini juga selaras dengan niat CIMB untuk memberi peningkatan kepada pelanggan dan masyarakat.