Apakah langkah-langkah yang diperlukan untuk Permintaan/Penukaran PIN Kad Kredit/Prabayar?
Log masuk ke Clicks menggunakan Nama Pengguna & Kata Laluan
Pergi ke menu Perkhidmatan > Akaun & Kad
Klik pada Permintaan/Penukaran PIN dan pilih sama ada Kad Prabayar atau Kad Kredit dari senarai
Pilih nombor kad tertentu yang diperlukan untuk penukaran PIN
Masukkan PIN lama yang ingin anda tukar dan kemudian masukkan PIN baru yang dipilih.
Anda perlu memasukkan PIN baru yang dipilih sekali lagi dan kedua-dua medan mesti sepadan.
Jika anda tidak mempunyai PIN Lama, anda boleh meminta PIN Sementara dengan mengklik butang 'Minta'.
CIMB Clicks akan menggesa mesej untuk memaklumkan bahawa PIN sedia ada anda akan ditimpa jika anda meneruskan permintaan ini. PIN sementara akan dihantar ke nombor telefon bimbit berdaftar anda.
Minta TAC
Penukaran PIN akan disahkan dengan Pengesahan Tahap ke-2 (TAC).
TAC akan dihantar ke nombor telefon bimbit anda.
Masukkan TAC dan sahkan penukaran PIN dan CIMB Clicks akan mengesahkan
Anda akan menerima SMS setelah selesai menukar PIN
Anda akan masuk ke laman web pihak ketiga & penggunaan Polisi Privasi Kumpulan CIMB akan dihentikan.
Pautan ini disediakan hanya untuk kemudahan anda dan tidak akan dianggap atau diertikan sebagai sokongan atau pengesahan laman web yang dipautkan atau kandungannya oleh Kumpulan CIMB.
Kumpulan CIMB tidak memberikan jaminan mengenai status pautan ini atau maklumat yang terkandung dalam laman web yang anda akan akses.