Anda Berada Di

  • Matlamat Hidup
  • Perbankan Seharian Anda
  • Tawaran & Promosi
  • Perkhidmatan Digital
  • Bantuan & Sokongan
  • Pautan Segera

2. Saya baru di CIMB dan tidak mempunyai akses kepada CIMB Clicks atau Aplikasi CIMB OCTO. Adakah terdapat cara lain yang boleh mengaktifkan Kad Kredit CIMB saya?

Ya, terdapat dua kaedah lain untuk mengaktifkan kad kredit anda & menukar PIN anda seperti yang disenaraikan di bawah. Kaedah ini tersedia untuk pelanggan Malaysia dan bukan Malaysia yang mesti mempunyai nombor telepon bimbit Malaysia yang berdaftar dengan CIMB.

 

A.       Pengaktifan melalui Panggilan Telefon

Langkah 1: Hubungi nombor di belakang kad kredit anda > Pilih pilihan 1 > Pilih pilihan 3 dan ikut arahan seterusnya dalam panggilan.

Langkah 2: PIN Sementara akan dihantar kepada anda melalui SMS.

Langkah 3: Lawati mana-mana ATM CIMB secepat mungkin untuk menukar PIN sementara anda.

 

B.       Pengaktifan melalui SMS

Langkah 1: Hantar SMS CA<jarak>4 digit terakhir nombor kad ke 68833. cth. CA 1234

Langkah 2: PIN Sementara akan dihantar kepada anda melalui SMS

Langkah 3: Lawati mana-mana ATM CIMB secepat mungkin untuk menukar PIN sementara anda

 

Untuk maklumat lanjut tentang mengaktifkan kad kredit anda, layari https://www.cimb.com.my/wc

Sebaik sahaja kad anda diaktifkan, anda boleh menggunakan nombor kad kredit anda untuk mendaftar CIMB OCTO App bagi menjejak dan mengurus Kad Kredit CIMB anda.

Looking for More Questions?